Dersin Adı | Mimari Tasarımda İleri Strüktürel Detaylar |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARCH 320 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ileri yapı malzeme ve inşa tekniklerine giriş niteliğindedir. Modern mühendisliğin sunduğu çağdaş mimarı olanakları anlamayı sağlar.Ders modern mühendisliğin mümkün kıldığı çağdaş mimarlık olanaklarına bir görüş vererek ileri yapı malzemeleri ve inşa tekniklerine giriş yapar. Dersin amacı pratik düşüncenin tasarım aracı gibi önerilmesidir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders sunumları özel strüktürel sistem tipolojilerinin ileri mühendislik ve konvansiyonel olmayan inşa tekniklerini sunar. Seçili sistemler temel bileşenlerini, pratikteki sınırları, gerekli kaynaklar ve uygulama potansiyellerini ifade eden gerçek örnekler üzerinden tanımlanır. Her öğrenci bir araştırma konusu üzerine çalışır ve sözlü ve poster sunumu yapar. Ek olarak öğrenciler erişebildikleri malzemeler ile bir obje inşa edeceklerdir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Platonik ve Arşimetci cisimler | Wiki: Platonic solid |
3 | Geodesic kubbeler | Wiki: Geodesic domes |
4 | Gerilim bütünlüğü | Wiki: Tensegrity |
5 | Ara değerlendirme | |
6 | Germeli sistemler | Wiki: Tensile structure |
7 | Pnömatik sistemler | Wiki: Pneumatic structures |
8 | Kompozit cepheler + Ara Sınav 1 | |
9 | Strüktürel Yalıtımlı Paneller | Wiki: Structural insulated panel |
10 | Toprak örtülü sistemler | Wiki: Earth structure |
11 | Uzay kafes sistemleri | Wiki: Space frame |
12 | Yapı elemanı olarak konteynerlar | Wiki: Intermodal container |
13 | Gabion yapılar | Wiki: Gabion |
14 | Poser sunumu + Ara Sınav 2 | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Haftalık Powerpoint sunumlar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Web kaynakları haftalık olarak Blackboard üzerinden paylaşılacaktır. Öğrenci işyükü çoğunlukla model yapımı üzerine olacaktır |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 2 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 6 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 9 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 2 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 2 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir. | X | ||||
2 | Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır. | X | ||||
3 | Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar. | X | ||||
4 | Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
5 | Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir. | X | ||||
6 | Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir. | X | ||||
7 | Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular. | X | ||||
8 | Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar. | X | ||||
9 | Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir. | |||||
10 | Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest